همه مقالات

نمایش جزئیات

ترمز دستی ال 90

تعمیرترمز دستی ال 90-ترمز دستی ال 90-تعمیرات تخصصی ال 90-رگلاژ ترمز دستی-چراغ ترمز دستی-ترمز دستی-لنت ترمز ال90-تعمیرگاه رنو تهران-رنو تهران

تعمیر ترمز دستی ال ۹۰


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

در خودروی ال ۹۰ علاوه بر ترمز پایی یک ترمزی به نام ترمز دستی تعبیه شده است .

ترمز دستی به صورت کاملا مکانیکی بوده و در خودروی ال ۹۰ در وسط کابین و یا در سمت راست راننده قرار دارد.

ترمز دستی در مواقعی استفاده می شود که راننده نیاز به توقف در جایی به خصوص به طور مثال ترافیک یا پشت چراغ قرمز را دارد و یا نیاز به پارک خودرو را دارد که ترمز دستی را فعال نموده تا اطمینان حاصل نماید از اینکه خودرو حرکت نکتد

 

لنت ترمز دستی کجا قرار گرفت است؟

 

لنت ترمز دستی ال ۹۰ در چرخ های عقب قرار گرفته و موقع فعال کردن ترمز دستی چرخ های عقب فعال می شود.

 

 

زمان تعویض لنت ترمز دستی چه موقع می باشد؟

 

زمان تعویض لنت ترمز دستی ال ۹۰ هر ۱۰۰هزار کیلومتر می باشد بنابراین می توان آن را در کیلومتر مخصوص تعویض کرد و یا می توان هر ۲۵ هزار کیلومتر چرخ را رگلاژ نمود.

 

 

رگلاژ کردن ترمز دستی ال ۹۰

 

ترمز دستی ال ۹۰ بعد مدتی کارکرد ضعیف می شود و نیاز به این دارد که ترمز دستی را رگلاژ کرد بنابراین هر ۲۵هزار کیلومتر این کار را باید انجام داد تا ترمز دستی قوی عمل کند.

 

 

آموزش رگلاژ کردن ترمز دستی ال ۹۰

 

برای رگلاژ کردن ترمز دستی ال ۹۰ ابتدا چرخ های عقب را باز کرده سپس کاسه چرخ ها را در خارج ، گرد لنت را تمیز و لنت را بررسی نمایید که اگر لنت به اندازه کافی داشت لنت را از خروسکی رگلاژ شود و بعد کاسه چرخ را نصب و کاسه را چرخانده تا میزان روانی چرخ چک شود. توجه داشته باشید که چرخ زیاد سفت نشده باشد در این صورت چرخ داغ می کند سپس چرخ بسته شود.

 

 

هزینه تعمیر ترمز دستی ال ۹۰

 

برای اطلاع از هزینه تعمیر ترمز دستی ال ۹۰ و اطلاع قیمت لنت ال ۹۰ با تعمیرگاه رنو تهران تماس حاصل فرمایید تا با توجه به نوسانات ارز در کشور قیمت به روز در اختیار شما قرار داده شود .

 

مدت زمان رگلاژترمز دستی ال ۹۰

 

مدت زمانی که برای رگلاژ ترمز دستی ال ۹۰ در تعمیرگاه رنو تهران صورت می گیرد حدود یک ساعت و نیم می باشد

 

 

علت روشن ماندن چراغ دستی

 

خودروی ال ۹۰ مجهز به چراغی مخصوص ترمز دستی می باشد. در صورتی که ترمز دستی را در حالت پایین قرار دادید و چراغ دستی روشن ماند نشان دهنده این است که سطح روغن ترمز پایین رفته است .

 

ضررهای حرکت کردن با ترمز دستی

 

بعضی از مواقع راننده متوجه بالا ماندن ترمز دستی نمی شود و به حرکت خود ادامه می دهد در این صورت لنت های ترمز دستی از بین می رود و باعث داغ کردن کاسه چرخ می شود در این حالت نباید سریع ترمز دستی را پایین آورد . به این دلیل که کاسه داغ شده سریع خنک می شود و دچار تاب برداشتن یا ترک می شود باید به تدریج دستی را آزاد کنیم.

 

علت سفتی ترمز دستی

 

بعد از کارکرد طولانی سیم دستی خشک شده و به دلیل وجود آب و خاک سیم داخل روکش زنگ می زند و باعث سفتی ترمز دستی می شود برای جبران این خسارت باید سیم را روان کاری کرد .

 

اجزای تشکیل دنده ترمزدستی ال ۹۰

 

تفنگی

سیم دستی

لنت دستی

گوشواره ای

 

 

 

 



جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002